-Cele działania-

Celem działania UTW w Kołobrzegu  jest nawiązywanie do tradycji uniwersytetów powszechnych, które propagują wśród ludzi wiedzę z różnych dziedzin niezależnie od ich poziomu wykształcenia i statusu zawodowego ... STATUT.

Kontakt

Właśnie wróciliśmy z wycieczki zorganizowanej przez Pana Piotra Leszmana z Towarzystwa Przyjaciół Muzeum Oręża Polskiego dla studentów UTW w Kołobrzegu. Tym razem wspólny wyjazd "Szlakiem dobrych praktyk" odbył się pod hasłem "Zielony Szczecin i okolice". Wcześnie rano wyjechaliśmy do stolicy naszego województwa, by zwiedzić piękny Ogród Dendrologiczny w Glinnej oraz niemiecki cmentarz.

Czytaj więcej...

18 maja grupa studentów z Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kołobrzegu pojechała do Łaz k/Zawiercia na X Jubileuszową Międzynarodową Olimpiadę Sportową Seniorów. 19 maja odbyły się zawody . Dzień zaczął się od prezentacji Uniwersytetów Trzeciego Wieku, następnie zapalono znicz olimpijski i uczestnicy poszczególnych dyscyplin sportowych przystąpili do rywalizacji.

W dniach 04 - 05. 08 2018r. wraz z Towarzystwem Przyjaciół Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu wybraliśmy się na wycieczkę Szlakiem Dobrych Praktyk. Tym razem podziwialiśmy niezwykłe Kaszuby. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Centrum Edukacji i Regionu w Szymbarku. To jedyne takie miejsce w Polsce. Można tu zobaczyć najdłuższą deskę świata zapisaną w Rekordzie Guinnessa, Statuę Świętowida Kaszuba, Kaszubski Świat Bajek, ale także najgorsze koszmary historii Polski ( Dom Sybiraka, Dom Powstańca, rekonstrukcję łagru sowieckiego, replikę bunkra "Ptasia Wola"itp.).

Trzebiatów jest miastem o pasjonującej historii związanej z dziejami Pomorza Zachodniego i Polski.Tajemnice Zamku nad Młynówką odkrył nam kustosz i znawca historii Pan Piotr Żak.Uczestnicy wycieczki - studenci Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Kołobrzegu zwiedzają Trzebiatów, miasto o pasjonującej historii związanej z dziejami Pomorza Zachodniego i Polski.

Czytaj więcej...

Korsyka zwana najpiękniejszą na Morzu Śródziemnym, to unikatowe odmiany roślin, turkusowa woda, granitowe skały ogromne Parki Narodowe i Rezerwaty, ale również miejsce urodzenia Napoleona Bonapartego pod którego rządami Francja stała się mocarstwem. Wyspa przez jakiś czas była uznana za oddzielne państwo Republikę Korsykańską dzięki temu Korsyka różni się od innych regionów kulturą, kuchnią, językiem.

W miesiącu lipcu 2017 jechaliśmy z Francji do Wielkiej Brytanii euro tunelem pod Cieśniną Kaletańską. Byliśmy w Londynie gdzie , zwiedziliśmy lub widzieliśmy: miejsce koronacji monarchów angielskich, zmiana warty przed pałacem Buckingham, Big Ben, siedziba parlamentu, Plac Trafalgar Squer, National Galery, British Muzeum, Twierdza Tower, Katedra św. Pawła, Londyńskie City.

Odwiedza nas 136 gości oraz 0 użytkowników.